Trots att priserna på mat stiger kraftigt ökar andelen konsumenter som anser att Krav ger mervärde. Det visar en ny undersökning.
I dagligvarukedjans butik betalar kunderna för de mest behövda varorna – utan att få något med sig. I stället skänks produkterna till välgörenhet.
Har du koll på Granola Girl, Y2K och Gorpcore? Här är trenderna som färgar 2023 enligt 15 000 unga svenskar.
Ingka Centres vill med ett nytt koncept pånyttföda köpcentrumens materbjudande med en växtbaserad meny – och ett nordiskt matmanifest.
Som ett hållbart komplement under Black Week har flera bolag gått samman och startat Green Week. Fokus ligger på återanvändning i stället för konsumtion.
Köpcentrumet öppnar en samarbetsbaserad hubb där syftet är att inspirera och engagera till en cirkulär livsstil och konsumtion.
Samarbetet mellan Ingka Group och H&M syftar till att främja lokala talanger. Efter hundra dagar har nu den första kollektionen lanserats.
En startup utvecklar ett system för intelligent livsmedelsdata. Man vill att kunden enkelt ska kunna beräkna vilken klimatpåverkan matinköpen har.
Zara, som ägs av spanska Inditex, lanserar en ny plattform för återförsäljning och reparationer.
Centrumet vill inspirera och sprida kunskap om hur man kan göra sin garderob mer hållbar.