Millennials vill ha mer bekvämlighet

Millennials vill ha mer bekvämlighet

Millennials driver på utvecklingen av innovativa livsmedels- och matleveranser. Om bra alternativ för fulfillment saknas vänder man sig till en annan aktör. Man vill ha bekvämlighet.

Digital satsning på Nordiska Galleriet

Digital satsning på Nordiska Galleriet

Möbelbutiken Nordiska Galleriet har rekryterat Per Sköld och Rickard Liljeros. De sla leda bolagets satsning inom e-handel och digital marknadsföring.

Kedja stärker erbjudande med Amazons returer

Kedja stärker erbjudande med Amazons returer

Butikekedjan ska ta emot Amazons returer och hantera dem kostnadsfritt. Tanken är att det ska stärka båda parters erbjudande och shoppingupplevelse.

Newbie Store lanseras i två nya länder

Newbie Store lanseras i två nya länder

Newbie, KappAhls baby- och barnkollektionen i hållbara material, fortsätter att växa med butiker i Polen och Storbritannien. Även e-handel lanseras, till att börja med i Storbritannien.

Startup placerar automatisk e-butik hos kunden

Startup placerar automatisk e-butik hos kunden

Grundidén är att finnas där kunden är och erbjuda det som behövs i vardagen. Själva butiken ryms i ett skåp och försäljningen sköts automatiskt via en app. Den nya tidens varuautomat är här.

Online-to-offline i Stadiums nya koncept

Online-to-offline i Stadiums nya koncept

Stadium lanserar ett nytt koncept för online-to-offline med beställningsskärmar, personlig service och fri frakt. "Att vara flexibla, digitala och erbjuda service i världsklass tror vi är framtiden", säger VD Karl Eklöf.

E-handel via mobilen ökar dramatiskt

E-handel via mobilen ökar dramatiskt

Nu handlar mer än hälften av svenskarna på nätet från sin mobiltelefon eller surfplatta. På fem år har andelen fördubblats, och allra mest ökar den bland äldre. Det visar en ny undersökning.

Deichmann lanserar exklusiv e-kollektion

Deichmann lanserar exklusiv e-kollektion

Deichmann utvidgar nu sitt sortiment i Sverige med "Online Exclusive skor". Det är en internationell satsning som lanserades för första gången redan 2013 i hemlandet Tyskland.

Högteknologisk servicebutik stärker Prime

Högteknologisk servicebutik stärker Prime

I praktiken är det en högteknologisk servicebutik med ultrasnabb leverans inom två minuter. Men det är också ett tecken på att Amazons fortsätter sin storsatsning på lojalitetsprogrammet Prime. 

Fysiska butiker motor för tillväxt online

Fysiska butiker motor för tillväxt online

En ny studie visar på ett tydligt samband mellan ett varumärkes fysiska butiker och tillväxten online. I samband med butiksöppningar stiger onlinetrafiken markant.