#stockholm
Handelstrender bevakar trender inom detaljhandel, köpcentrum och retail. Vi håller även koll på e-handel och den nya enade handeln, bl a i Stockholm.
NK Stockholm nylanserar underklädesavdelning
I helgen nyöppnade NK Stockholm sin avdelning för damunderkläder. I samband med detta presenterade man också ett nytt varumärke: det italienska varumärket La Perla.
Intersport öppnar flaggskepp
"Vi skapar nästa nivå för vad en sportbutik kan vara", säger vd Ulf Kinneson.
Grand Parfymeri till Stockholm
Grand Parfymeri öppnar i slutet av november i Kista Galleria. Grand Parfymeri är ett väletablerat västsvenskt koncept med både e-butik och fysiska butiker som nu för första gången öppnar butik i Stockholm.
I dag fyller NK 100 år
Skokedja expanderar i Gamla Stan
Nu har den svenska skomärket Cinnamon öppnat en ny fullsortimentsbutik på Själagårdsgatan i Gamla Stan, Stockholm.
Urban Deli öppnar nytt livsstilskoncept
Nu flyttar Urban Deli in på Sveavägen i Stockholm. Förutom restaurang, matbutik och saluhall, finns bland annat hotell, matstudio, café och en takpark med bar.
Apoteksgruppen satsar på personlig e-handel
Det är få svenskar som hämtar ut sina recept online. Osäkerhet och brist på personlig service är de främsta anledningarna till varför svenskarna fortfarande väljer att hämta ut sina recept i fysiska apotek
Hon är ny IR-chef på Axfood
Cecilia Ketels är ny chef för Investor Relations på Axfood AB och tillträder sin nya tjänst efter sommaren.
Franska Picard i samarbete med GK
Frankrikes mest uppskattade livsmedelskedja, matbutiken Picard som satsar på fryst kvalitetsmat, har valt Geelmuyden Kiese som kommunikationspartner.