Jaktbutiken Active Outfit siktar på omnichannel

 

Onlinebutiken Active Outfit satsar på omnichannel och öppnar ny butik i Nacka för jakt, fiske och friluftsliv.  Active Outfit växer snabbt inom jakt och friluftsliv-världen. Redan från början har visionen varit att modernisera e-handeln och satsa på att göra kundupplevelsen på nätet lika bra som i en fysisk butik. Nästa steg i företagets utveckling blir lanseringen av den nya butiken … (läs mer)




Omnichannel: Fysiska butiker tappar en femtedel

 

Fysiska butiker i Europa riskerar att tappa upp till en femtedel av sin försäljning till sina konkurrenter via omnichannel. Detta då 20 procent av kunderna väljer att köpa en konkurrents vara online – medan man besöker en fysisk butik.  Det är Epson Europe som konstaterar det efter att ha sammanställt undersökningen The state of European Retailing där … (läs mer)




MQ satsar på omnichannel med ny e-butik

 

Modekedjan MQ fortsätter satsa digitalt genom att lansera lösning för omnichannel i Norge. Med denna hoppas man ge kunden en sömlös shoppingupplevelse. Med hjälp av e-handel vill MQ erbjuda de norska konsumenterna en samordnad shoppingupplevelse av butikernas och webbens sortiment – på plats i butik. MQ vill använda sig av e-handelns möjligheter och utgår från en tydlig omnikanalsstrategi som … (läs mer)




Shopping på digital vägg innan öppning

 

Omnichannel kan ta sig många uttryck. Hos Kate Spade i New York innebar det till exempel att kunderna gavs möjlighet att handla innan butiken ens var färdigbyggd. Och erbjudandet var dessutom individanpassat. Varumärkets planerade butik i New York färdigställdes för fullt, men för att inte missa kunder under tiden erbjöd man dem att shoppa direkt … (läs mer)