Budbee och Nespresso inleder ett samarbete. Konsumenter i Stockholm, Göteborg och Malmö kan nu få sitt kaffe levererat hem till dörren vid en utsatt tid.
Med inspiration från det mest spektakulära formatet har Starbucks skapat ett nytt upplevelsebaserat koncept. Kedjan siktar på tusen enheter globalt.
Pandora och Joe & the Juice öppnar under våren i Linden Köpcentrum i Norrköping. Centrumet genomgår en omfattande renovering och modernisering med visionen att bli Östergötlands främsta modegalleria.
Vi har tidigare berättat om Lina's Paris och konceptets planer för Skandinavien. Nu presenterar man tre nya etableringar, varav en i hemlandet.
Det italienska kaffevarumärket Lavazza har öppnat sitt första flaggskepp. Det är en fest både för öga och smaksinne att stiga in i butiken som lyfter fram kaffesmaken med en stor nypa kreativitet.
Starbucks expanderar nu sitt koncept Reserve Roastery internationellt. I samband med detta introducerar man också augmented reality som en viktig ingrediens.
Donut King grundades i Sydney på 80-talet med 20 miljoner årliga kunder siktar nu kedjan på den svenska marknaden. Den första butiken öppnar inom kort.
Välkommen in i ett nytänkande butikskoncept som fokuserar på lokalt producerad mat, kvalitet och hållbarhet. Under parollen ”Vi kräver respekt för naturen och miljön” erbjuder man en upplevelse utöver det vanliga.
Amazons Alexa spås bli en disruptiv kraft inom detaljhandeln den kommande tiden. Nu lanserar Starbucks en lösning för plattformen, baserad på AI-teknik.
I dag slår Starbucks upp dörrarna till sin första butik i Uppsala, den ligger i Gränby Centrum.