#hållbarhet
Hållbarhet är målet för Geggamoja
Varumärket Geggamoja ska bli Sveriges mest miljömedvetna barnklädesföretag. I dag består drygt 80 procent av sortimentet av hållbara material och nu har de blivit certifierade med märkningen GOTS.
Hon är ny IR-chef på Axfood
Cecilia Ketels är ny chef för Investor Relations på Axfood AB och tillträder sin nya tjänst efter sommaren.
Världens första MSC-märkta stenbitsrom
#ekolöftet Årets mest hållbara kampanj
Coop är branschledande inom hållbarhet. Kampanjen #ekolöftet har utsetts till Årets mest hållbara och varumärkesbyggande kampanj.
Filippa K lanserar nya hållbarhetskoncept
På torsdagen lanserar modeföretaget två nya koncept som ingår i hållbarhetssatsning.
Ikea: ”Vi behöver öka takten”
Ikea har i dag släppt sin årsrapport i hållbarhet. Framstegen är många, men allt är inte guld och gröna skogar.