Butterick’s öppnar inför halloween pop up-butik. Detta blir Butterick’s första pop up-satsning i området och har ett renodlat halloweenfokus.
Dashl har öppnat en fristående butik där man erbjuder behandlingar i kombination med en konceptbutik – samt en väg in företagets digitala värld.
Den nya kundresan är mångfacetterad – såväl kanalval som längd varierar kraftigt. Det visar en ny studie där man förordar agil kommunikation.
Under hösten öppnar Kjell & Company en ny butik i mikroformat. Sortimentet anpassas för att göra kundernas tillvaro enklare och bekvämare.
Snabbare kassalösa upplevelser inom food & beverage. Under sommaren har tech-bolaget öppnat ett kassalöst butikskoncept inne i en restaurang.
Kedjorna Dressmann och Dressmann XL ska tillsammans öppna ett flaggskepp. ”Vi attraherar nya besökare”, säger landschef Morgan Olsson.
Servicebutikskedjan 7-Eleven säljer merchandise, souvenirer och memorabilia kopplat till varumärket.
Sabis gör en butikssatsning där man vill presentera färskvaror på ett nytt sätt. Bland nyheterna finns ett separat köttrum.
Butikens roll har förändrats. Mobilen är en avgörande faktor för framgång för den fysiska butiken, enligt en ny studie.
Nu öppnar handeln i en helt ny centrumkärna i Kiruna. Detta när dörrarna till galleriorna Sjuan, Åttan och Nian i dag slås upp.