Klarna lanserar en rad nyheter bland sina tjänster. De mest intressanta har AI som en viktig beståndsdel.
En öppen AI-databas för intelligent sortering och värdering av second hand utvecklas just nu.
Svenska företag är mer positivt inställda till AI jämfört med tidigare. Samtidigt uttrycker en tredjedel oro över säkerhetsrisker.
Allt fler svenskar tar hjälp av generativ AI när de handlar. ”En helt ny digital shoppingupplevelse tar form”.
Det prisbelönade köpcentrumet vill stärka säkerheten ytterligare i området där man verkar. Man gör det med en AI-baserad robot.
Auchans satsning är en del av ett ökat fokus på digitala lösningar och nya butikskoncept.
Lindex skapar ett nytt AI-verktyg som ska revolutionera hur man stöttar medarbetare i butik.
Konsumenten har höga tech-förväntningar på framtidens shopping. AI blir en naturlig del av upplevelsen enligt ny studie.
Kedjan har öppnat en smart och automatiserad butik som också ska fungera som ett innovationslabb.
Storleksråd minskar andelen returer avsevärt. Nu lanserar Zalando ett virtuellt provrum som ska hjälpa kunden hitta rätt i sortimentet.