Med hjälp av Instagram startar livsmedelskedjan Lidl sin butiksstafett i dag. Stafetten kommer att pågå under hela 2015.
Den här spegeln låter kunderna prova flera olika plagg, utan att byta om. Dessutom innehåller den sociala funktioner om man skulle vilja dela sin session i provhytten.
Den som undrat varför Ikea inte finns på Instagram behöver inte vara frågande längre. Nu öppnar möbeljätten konto.– Vi är här nu, skriver de i sitt första inlägg.
Läs om detaljhandelns trender! Omnichannel har lockat till sig flest läsare på Handelstrender under året.
Bloomingdales skapade kollage av 500 produkter på Instagram.
Varning för starka scener! E-butiken Lyko satsar på Youtube som kommunikationskanal.
Dagligvaruindustrins varumärken har rankats på Facebook, och Arla hamnade i topp.
Högre integritet, mer shopping och fler betallösningar. Här är fem tunga trender inom sociala medier.
Därför är twittrare rena guldgruvan för detaljhandeln.