Så lyckas du med kundservice via Twitter

Så lyckas du med kundservice via Twitter

Twitter är en snabb och lättillgänglig kanal för kundservice. Undersökningar visar att kundnöjdheten kan öka med 20 procent hos de företag som erbjuder service via Twitter. Här är sju tips som hjälper dig att lyckas.

Lensway testar influencer marketing

Lensway testar influencer marketing


Burberry länkar produkter till Snapchat

Burberry länkar produkter till Snapchat

Burberry har som första modevarumärke nu öppnat en egen kanal på Snapchat Discover.

Så får Instagram fart på köpbesluten

Så får Instagram fart på köpbesluten

Instagrameffekten sveper över branschen. Kanalen har visat sig vara en källa till inspiration för såväl kunder som företag inom detaljhandeln.

10 tankar om annonsering via Instagram

10 tankar om annonsering via Instagram

Nu har det gått ett halvår sedan det blev möjligt att annonsera via Instagram. Här är tio reflektioner och tankar kring hur man uppnår mesta möjliga effekt i kanalen.

Sociala medier ställer krav på snabbt mode

Sociala medier ställer krav på snabbt mode

För generation Z har den tekniska revolutionen aldrig inträffat. Sociala medier är en del av livets byggstenar som man bygger sin identitet via. Det ställer helt nya krav på bland annat modeindustrin.

Minimal social påverkan på köpbesluten

En ny undersökning som gjorts av Gallup tyder på att sociala medier inte har så stor inverkan på våra köpbeslut. Och det bästa sättet att skaffa nya kunder är att engagera de befintliga.

Zalando skapar köpfunktion via Instagram


Ingen rusning efter köpknappar i jul


Emojis snabbt växande trend i detaljhandeln

Det har kallats världens snabbast växande språk. Detaljhandeln har nu tagit till sig emojis på allvar, symbolerna som uttrycker känslor och företeelser har blivit ett populärt sätt att addera en dimension i kommunikationen.