Birchbox lanserar eget varumärke


Stadium lanserar träningskläder med LED


Hackathon tar sig an framtidens retail

Under Europas största hackathon, Ultra Hack, ges deltagarna en spännande uppgift – utveckla framtidens retail.

Axfood satsar på HR i molnet


”Våra kunder har lämnat galleriorna – det är mobilen som gäller”

Nu lägger man en kundorienterad mobilstrategi till raden av förändringar. Anledning: målgruppen har lämnat köpcentrumen.

”Förbered e-butiken för julhandeln”

Svarstid är pengar. Det menar dagens gästkrönikör Sven Hammar, VD för Apica som specialiserat sig på prestandaoptimering av webb- och mobila applikationer (till exempel e-handelsplattformar). Sven Hammar delar här med sig av sina tio bästa tips för framgång under julhandeln på nätet.

Jetshop lanserar ny elastisk affärsmodell

Jetshop lanserar en ny affärsmodell för e-handel som riktar sig till större e- och detaljhandlare. Lösningen bygger på att kapacitet och investering anpassas efter försäljningsutvecklingen.

Robot Retail hos Alpstories i Zagreb


Nu går svenska Superfront in i badrummet


Hållbarhet är målet för Geggamoja

Varumärket Geggamoja ska bli Sveriges mest miljömedvetna barnklädesföretag. I dag består drygt 80 procent av sortimentet av hållbara material och nu har de blivit certifierade med märkningen GOTS.