This category can only be viewed by members. To view this category, sign up by purchasing Medlemskap Pro 1 år, Medlemskap Pro 6 mån, Medlemskap Expert or Stadsguide Warszawa.

Coop ger mest tillbaka

För den som gör sina inköp med sitt kundkort ger Coops medlemsprogram mest tillbaka. Det visar en kartläggning av kundprogrammen i dagligvaruhandeln som det oberoende testföretaget Testfakta Research genomfört.

Betalkort ska bli säkrare med kvantfysik

Betalkort med magnetremsa och chip är gammal skåpmat. Snart är det dags för en rejäl ansiktslyftning för korten när de tar steget in i kvantfysiken.

Victoria´s Secret öppnar på Emporia

Victoria's Secret öppnar sin tredje svenska butik på Emporia i Malmö. Det sker i samarbete men Agora Trading som en följd av framgången för de två första butikerna som öppnade på Arlanda flygplats 2013 och Hamngatan i Stockholm 2014.

Ökad hushållskonsumtion

Mellan oktober och november ökade konsumtionen, i säsongrensade värden, med 0,6 procent. För perioden september-november var ökningen 0,3 procent, i säsongrensade tal, jämfört med perioden juni-augusti. Hushållskonsumtionen ökade med 2,5 procent under oktober 2014 jämfört med motsvarande månad år 2013.

Aesop har öppnat nytt i Hamburg

Aesop har öppnat en ny butik i Hamburg. Sin vana trogen visar kedjan upp en minimalistisk design med vackra naturmaterial.

Forums säkerhet ifrågasatt

På kort tid har tre butiker i Nacka Forum haft besök av tjuvar

Svensk modekedja flyttar

Under våren flyttar klädkedjan MQ till nya lokaler på Östra Storgatan.

Detaljhandelns fem tyngsta trender 2015


Svag handel i Storbritannien

Omsättningen i den brittiska detaljhandeln sjönk 0,4 procent i december.

Forever 21 öppnar ny butik i Peking

Amerikanska modekedjan Forever 21 har öppnad sin andra butik i Peking.