Problemtyngda brittiska detaljhandelsjätten Tesco har en affär på gång i Sydkorea.
Lyxvaruhuset Bloomingdales i New York har av misstag delat ut presentkort på hundratusentals kronor till medlemskunder.
Virtuella trender. Det har pratats mycket om kampen mellan online och offline. Diskussionen borde handla om hur man bäst kombinerar de två världarna.
I finska Ekenäs har Centrumföreningen skapat ett evenemang som alla tjänar på. Nu på lördag rear medlemmar som vill ut sina lager och kollektioner i en Cityoutlet.
Starbucks har lanserat ett specialdesignat mobilskal för sina kunder i Japan. Med hjälp av detta kan kunderna både beställa och betala sin favoritdryck automatiskt.
Den amerikanska klädkedjan Gap redovisar på torsdagskvällen ett resultat på 0,64 dollar per aktie för det andra kvartalet.
Torsdagen den 27 augusti släpps Det som inte dödar oss, den fristående uppföljaren till Stieg Larssons Millenniumtrilogi, skriven av David Lagercrantz.
XXL etablerar sig i handelsområdet Ersboda i Umeå. Fastigheten, som idag inrymmer hyresgästerna Willys och Jula, kommer att byggas ut med drygt 4 000 kvadratmeter för att rymma XXL. Öppningen planeras bli under våren 2016.