Kosmetikkedjan Sephora vill förenkla shoppingen för kunden. Inte minst i mobilen. När man nu lanserar sin nya swipe-funktion har man hämtat inspiration från datingtjänsten Tinder.
Det kan tyckas vara ett marginellt beslut. Men Starbucks nya klädkod kan komma att påverka hur både kaffet, kaféupplevelsen och varumärket upplevs.
Hållbara menyer skonar jordens resurser. Var fjärde säger nej till en framtida meny med alger, insekter och laboratorieodlat kött. Men mer än varannan svensk kan tänka sig att äta alger i framtiden. Det visar en ny undersökning.
Köpcentrumet Frölunda Torg har utökat sin service för konsumenter med elbilar. I en ny laddningsstation kan man ladda sin bil på några minuter.
Espresso House har öppnat en Coffee Shop i Terminal 5 på Stockholm Arlanda Airport. Det är en så expressenhet och den är placerad i anslutning till ankomsthallen.
Fri frukt åt barnen! Dagligvarukedjan har nu tagit ett strategiskt beslut för att bättra på de allra yngstas hälsa. Ambitionen är att skapa bättre kostvanor redan i tidig ålder.
Konsumenterna kan välja mellan fem olika färdigplanerade matkassar med recept: Vardagskassen, Barnkassen och Vegetariska kassen.
PokeStops, Lure Modules och Incenses ska tillsammans med en egen tävling och riktade erbjudanden används för att locka Pokémon Go-spelare att besöka City Gross.