Modekedjan Brothers etablerar butik i den ombyggda gallerian Hansa i Malmö City. Butiken öppnar i dag torsdag den 20 oktober.
Det moderna köpcentrumet söker sin nya roll, och för det slutna centrumet ser framtiden mörk ut. De kommande trenderna rymmer mer utrymme för mixed usage, fler matupplevelser och en högre effektivitet.
Tidigare i år lanserades en ny webbplats med en rad nya tjänster. Nu tas nästa steg med fullskalig e-handel på akademibokhandeln.se. Och man har satt ribban högt.
"Vi är ett teknikföretag som tillverkar kläder". Modeföretagets Lesara utmanar konkurrenterna med ett agilt arbetssätt som innefattar helt ny bemanning och ett utpräglat teknikfokus. Det leder till en effektivitet och tillväxt som numera också är prisbelönad.
Atrium Ljungberg vinner pris för sitt arbete med hållbarhet i stadsdelen Gränbystaden i Uppsala. Priset delades ut av organisationen Sweden Green Building Council under galan Sweden Green Building Council Awards på tisdagskvällen.
Man gör regelbundet om sina butiker, lägger till nya tjänster och utvecklar ständigt sitt sortiment. "Det är rimligt att anta att de kommer stjäla kunder och marknadsandelar", konstateras i en ny rapport om Lidl.
E-handelsföretaget Alibaba har tagit fram en betalningsmetod för virtuella miljöer. Bland annat experimenterar man med huvudrörelser och röstidentifikation. Allt för att förenkla flödet i köpprocessen.
"Närmast handlar det om vårt stora lager i Jordbro där vi planerar en anläggning som kan producera 100 000 kilowattimmar per år", säger Åsa Domeij, hållbarhetschef på Axfood.