This category can only be viewed by members. To view this category, sign up by purchasing Medlemskap Pro 1 år, Medlemskap Pro 6 mån, Medlemskap Expert or Stadsguide Warszawa.
Webhallen öppnar ny butik i Femman

Webhallen öppnar ny butik i Femman

Webhallen öppnar i slutet av november en 380 kvadratmeter stor butik på nedre plan i köpcentrumet Femman i Göteborg.

Egna varumärken kan ge lägre priser

Egna varumärken kan ge lägre priser


Lyko öppnar butik i Luleå

Lyko öppnar butik i Luleå

Den 14 oktober öppnar Lyko sin nordligaste butik i köpcentrumet Smedjan i centrala Luleå.

”Vi har rannsakat oss själva”

”Vi har rannsakat oss själva”

Ett samarbete med Rättviseförmedlingen har lett till att Hope tagit ut en ny riktning. Varumärket har gjort mångfaldsarbetet till en del av affärsstrategin, och nu lanserar man en könsneutral kollektion.  

Uppåt för köpcentrum och handelsområden

Uppåt för köpcentrum och handelsområden

Antalet köpcentrum och handelsområden i Sverige ökar rejält och uppgår nu till 373 stycken. Omsättningen och ytan ökar och dessutom planeras det för drygt 2 miljoner kvadratmeter ny handelsyta. Det visar en årlig kartläggning.

Nu har den obemannade butiken öppnat

Nu har den obemannade butiken öppnat

Den nya kontorsbyggnaden är arbetsplats för 3 500 personer. Nu har en obemannad, och kontantlös, butik slagit upp sina portar i lokalen.

Sju lärdomar i en uppkopplad retailvärld

Sju lärdomar i en uppkopplad retailvärld

Under fem år har konceptet gått från att vara en medvetet kalkylerad risk till att vara en av de mest intressanta butikerna i New York. Nu delar man med sig av erfarenheterna av att lyckas som fysisk butik i en uppkopplad retailvärld.

Fjällräven öppnade på Fashion Walk

Fjällräven öppnade på Fashion Walk

I går öppnade Fjällräven sitt första Brand Center i Asien. Butiken ligger i trend- och modetäta distriktet Fashion Walk i Causeway Bay, Hong Kong.

Hållbarhet via design och innovation

Hållbarhet via design och innovation

Konsumenterna sätter stort värde på produkter som erbjuder etiska mervärden, men är inte villiga att betala extra för det. Lösningen finns i design, innovation och kvalitet. Detta enligt en ny rapport.

Den urbana miljön nyckeln till ny handel

Den urbana miljön nyckeln till ny handel

När Skärholmen Centrum nu står inför en större uppdatering får butiksmix och utbud vänta. I stället väljer man att börja med att återställa de ursprungliga gatumiljöerna.