I dag slog Clas Ohlson upp portarna för sin nya butik i Stovner i Oslo. Butiken är kedjans 76:e butik i Norge och koncernens totalt 208:e butik
Den snabbväxande kedjan har haft stora framgångar med sin lågprisprofil i stormarknadsformat. Nu ger man sig även in i onlinevärlden med sin första e-butik.
Konsumenterna favoriserar snabbhet mest, och förpackningar är det näst viktigaste. Och helst ska de vara innovativa. Det visar en undersökning som kartlägger leveransens betydelse.
Nu är det premiär för de allra första Lilla Coop-butikerna när Lilla Coop Tessins väg i Malmö och Lilla Coop Smygehamn nyöppnar under torsdagen.
Nu lanserar Nike en uppdaterad variant av skorna som Michael J. Fox hade på sig som Marty McFly för trettio år sedan. Ny teknik gör att skon anpassar sig automatiskt efter användaren.
Kedjan har själva haft en hög innovationsnivå såväl i butiker som i strategierna. Nu väljer man att lyfta in startups i en större satsning som innefattar hundratals butiker samt e-handeln.
Det är ett klassiskt amerikanskt varumärke. I sitt nya butikskoncept har man anpassat uttrycket efter den lokala marknaden och skapat en samlingsplats för jeans och motorcykelkultur.
Svenska konsumenter vill ha kundklubbar med personaliserade rabatter och erbjudanden. Man väljer bort de som kräver plastkort och klassiska rabattkuponger av papper. Det visar en ny undersökning.
Koder ersätts nu av fingeravtryck och ansiktsigenkänning. En ny applikation som använder biometri när konsumenter ska identifiera sig vid shopping online görs nu tillgänglig för kortutgivare på 12 marknader i Europa.
Compass Group utökar sitt erbjudande med ett nytt varumärke inom coffee-shops, Caffè Dallucci. Den första enheten är nu invigd i Skövde.