This category can only be viewed by members. To view this category, sign up by purchasing Medlemskap Pro 1 år, Medlemskap Pro 6 mån, Medlemskap Expert or Stadsguide Warszawa.
De bästa arbetsplatserna inom retail

De bästa arbetsplatserna inom retail


Sephora lanserar botbaserade tjänster

Sephora lanserar botbaserade tjänster

Sephora fortsätter att positionera sig som en innovativ aktör som vill närvara i den mobila konsumentens vardag. Nu lanserar man två nya automatiserade tjänster för mobilen.

Svenskarna köper tre av tio julklappar online

Svenskarna köper tre av tio julklappar online

Sveriges konsumenter uppskattar att de kommer att handla julklappar för cirka 20 miljarder kronor i år, varav 6,2 miljarder kronor via e-handel. Det innebär att ungefär tre av tio julklappar kommer att inhandlas via internet i år.

Elgiganten öppnar i Mall of Scandinavia

Elgiganten öppnar i Mall of Scandinavia

"Vi fortsätter vår satsning på fler butiker i shoppingcenter och gallerior för att komma närmare kunderna", säger Niclas Eriksson, VD på Elgiganten.

Framtidens handel speglas i Singles Day

Framtidens handel speglas i Singles Day

Singles day är ett monster till e-handelsevent. Men den som tar sig in bakom PR-statistiken hittar en rad intressanta nyheter om bland annat VR, personalisering och inte minst – Online to Offline.

Betala med Swish i kassan

Betala med Swish i kassan

Betaltjänsten Swish växer i popularitet hos både handlare och privatpersoner. Nu gör Babs Paylink det möjligt att ta betalt med Swish genomen ny funktion: automatiska betalningsbekräftelser direkt i kassan.

Nu installeras leveransskåp i 50 köpcentrum

Nu installeras leveransskåp i 50 köpcentrum

För att öka servicen installeras nu leveransskåp i 50 köpcentrum. För centrumen är det ett sätt att öka servicegraden, och för konsumenterna innebär det större valfrihet.

Nytt dagligvarukoncept fokuserar på hälsa

Nytt dagligvarukoncept fokuserar på hälsa

Ett helt nytt dagligvarukoncept ska erbjuda ett bekvämt och hälsosamt alternativ i citykärnan. Här ligger fokus på naturliga, nyttiga och hållbara dagligvaror. Bakom satsningen ligger stadens mest förmögna person.

Fortsatt besöksökning i Västerås city

Fortsatt besöksökning i Västerås city

Under 2015 ökade besöken i Västerås city med nästan 8,7 procent. Nu visar ny statistik att den positiva besökstrenden håller i sig.

Säljlyft när on- och offline kombineras

Säljlyft när on- och offline kombineras

Det är en retfull paradox: Mycket trafik online, men låg konvertering. Låg trafik offline, och hög konvertering. Nu lyfter de två världarna varandra via en lösning som involverar butikspersonal i onlineshoppingen.