Sephora fortsätter att positionera sig som en innovativ aktör som vill närvara i den mobila konsumentens vardag. Nu lanserar man två nya automatiserade tjänster för mobilen.
Sveriges konsumenter uppskattar att de kommer att handla julklappar för cirka 20 miljarder kronor i år, varav 6,2 miljarder kronor via e-handel. Det innebär att ungefär tre av tio julklappar kommer att inhandlas via internet i år.
"Vi fortsätter vår satsning på fler butiker i shoppingcenter och gallerior för att komma närmare kunderna", säger Niclas Eriksson, VD på Elgiganten.
Singles day är ett monster till e-handelsevent. Men den som tar sig in bakom PR-statistiken hittar en rad intressanta nyheter om bland annat VR, personalisering och inte minst – Online to Offline.
Betaltjänsten Swish växer i popularitet hos både handlare och privatpersoner. Nu gör Babs Paylink det möjligt att ta betalt med Swish genomen ny funktion: automatiska betalningsbekräftelser direkt i kassan.
För att öka servicen installeras nu leveransskåp i 50 köpcentrum. För centrumen är det ett sätt att öka servicegraden, och för konsumenterna innebär det större valfrihet.
Ett helt nytt dagligvarukoncept ska erbjuda ett bekvämt och hälsosamt alternativ i citykärnan. Här ligger fokus på naturliga, nyttiga och hållbara dagligvaror. Bakom satsningen ligger stadens mest förmögna person.
Under 2015 ökade besöken i Västerås city med nästan 8,7 procent. Nu visar ny statistik att den positiva besökstrenden håller i sig.
Det är en retfull paradox: Mycket trafik online, men låg konvertering. Låg trafik offline, och hög konvertering. Nu lyfter de två världarna varandra via en lösning som involverar butikspersonal i onlineshoppingen.