This category can only be viewed by members. To view this category, sign up by purchasing Medlemskap Pro 1 år, Medlemskap Pro 6 mån, Medlemskap Expert or Stadsguide Warszawa.
Känn plaggets material direkt på skärmen

Känn plaggets material direkt på skärmen

Det låter som science fiction. Men haptic e-commerce gör det möjligt att känna plaggets yta direkt på skärmen. Skarpa tester av tekniken pågår nu med e-handlare.

Zalando satsar vidare på Bread & butter

Zalando satsar vidare på Bread & butter


Dagligvarukedja öppnar storstadskoncept

Dagligvarukedja öppnar storstadskoncept

Nu öppnar matkedjan ett nytt koncept anpassat efter kundens nya behov av nöje, arbete och umgänge. Här erbjuder man en lounge för arbete – och daglig happy hour med 200 ölsorter.

Här är vinnarna i Fast Food Awards

Här är vinnarna i Fast Food Awards

Tävlingen lyfter fram kreativa, ansvarstagande och nyskapande företag som driver utvecklingen framåt. Bland vinnarna finns Holy Greens och The Plant.

Kat Von D flyttar in hos Sephora

Kat Von D flyttar in hos Sephora

Kat Von D Beauty har flyttat in hos Sephora på Champs-Élysées i Paris. Detta som ett led i samarbetet mellan kosmetikföretaget och tatueraren, känd från LA Ink. Varumärkets visual merchandising är lika färgstark som Kat själv.

Prediktiv analys förutspår kundens nästa steg

Prediktiv analys förutspår kundens nästa steg

Genom nya källor och teknik kan man förutspå kundens beteende och skapa personaliserade aktiviteter. Men prediktiva analyser i realtid kräver både specialkompetens och datorkraft.

Walmart utmanar Amazon med fri frakt

Walmart utmanar Amazon med fri frakt

Fri leverans har blivit en hygienfaktor, menar Walmarts e-handelschef. Nu utmanar man Amazon med en rad åtgärder som ska stärka shoppingupplevelsen online.

Design House Stockholm fyller 25 år 

Design House Stockholm fyller 25 år 

Företaget inleder jubileumsåret med en designutställning och ett event på Nordiska Kompaniet i Stockholm. Utställningen presenteras i form av sex installationer i NK:s skyltfönster under Stockholm Design Week.

Salladsjätte öppnar flagskepp

Salladsjätte öppnar flagskepp

Nu öppnar en ny flaggskeppsbutik där kunderna kan plocka ihop sin egen salladsblandning. Konceptet har utvecklats vidare för att minska sin miljöpåverkan ytterligare.

Snapchat tar konsumenten närmare köpet

Snapchat tar konsumenten närmare köpet

Anledningen att kommunicera via Snapchat varierar. Det visar en ny kartläggning. Men ett syfte är att ta konsumenten vidare i köpprocessen.