Det låter som science fiction. Men haptic e-commerce gör det möjligt att känna plaggets yta direkt på skärmen. Skarpa tester av tekniken pågår nu med e-handlare.
Nu öppnar matkedjan ett nytt koncept anpassat efter kundens nya behov av nöje, arbete och umgänge. Här erbjuder man en lounge för arbete – och daglig happy hour med 200 ölsorter.
Tävlingen lyfter fram kreativa, ansvarstagande och nyskapande företag som driver utvecklingen framåt. Bland vinnarna finns Holy Greens och The Plant.
Kat Von D Beauty har flyttat in hos Sephora på Champs-Élysées i Paris. Detta som ett led i samarbetet mellan kosmetikföretaget och tatueraren, känd från LA Ink. Varumärkets visual merchandising är lika färgstark som Kat själv.
Genom nya källor och teknik kan man förutspå kundens beteende och skapa personaliserade aktiviteter. Men prediktiva analyser i realtid kräver både specialkompetens och datorkraft.
Fri leverans har blivit en hygienfaktor, menar Walmarts e-handelschef. Nu utmanar man Amazon med en rad åtgärder som ska stärka shoppingupplevelsen online.
Företaget inleder jubileumsåret med en designutställning och ett event på Nordiska Kompaniet i Stockholm. Utställningen presenteras i form av sex installationer i NK:s skyltfönster under Stockholm Design Week.
Nu öppnar en ny flaggskeppsbutik där kunderna kan plocka ihop sin egen salladsblandning. Konceptet har utvecklats vidare för att minska sin miljöpåverkan ytterligare.
Anledningen att kommunicera via Snapchat varierar. Det visar en ny kartläggning. Men ett syfte är att ta konsumenten vidare i köpprocessen.