Den Alibaba-ägda kedjan Freshippo (Hema) tar steget in i USA med delar av sitt sortiment.
Yngre användare hittar nya vägar till information och varumärken. Valen präglas av den teknik och de plattformar man använder.
Nyligen öppnade Klättermusen en butik i London och i dag är det premiär i Sverige. Se bilderna från båda butikerna!
Sedan 2016 har konceptet öppnat tretton enheter i hemlandet. Nu riktar man blickarna mot Sverige.
Möbelkedjan gör sin femte etablering och Max har hittat sitt läge efter många års sökande. Det är några av inslagen i veckans nyheter om etableringar.
Med hjälp av AI-teknik ska antalet fel och problem som kan uppstå i leveranserna minskas.
Varumärket tagit sig an ett uppdrag; att få tillbaka glädjen till poolen. Man gör det med en undervattensautomat.
I dag lanseras Amazon Begagnad på Amazon.se. Produkterna kommer från befintlig begagnad-verksamhet.
Skattjakt och äventyr laddar shoppingupplevelsen. Kedjan drar det till sin spets i sin nya satsning – och väljer bort e-handeln.
Under våren har köpcentrumet drivit kampanjen No Waste. ”Vi har ett viktigt uppdrag från vår ägare”.