Designonline, en av Skandinaviens största designbutiker på nätet, startar fysiska butiker både i Sverige och utomlands.
Man kallar det Real Time Retail. Inom fem år kommer två av tre butiker automatiskt identifiera sina kunder i samma ögonblick som de stiger in i butiken. Detta öppnar möjligheter att göra kundupplevelsen mer relevant – i realtid.
Trots att det finns flera länder som kommit längre är Sverige den nation i Skandinavien som snabbast lyckats anpassa sig, för att möta kunden på ett sömlöst vis genom sina säljkanaler.
Cerverakedjan stärker nu greppet om sin e-handel.
Ett innovativt modevarumärke har tagit hotellrummets minibarkoncept ett snäpp längre – nu lanseras Mini Fashion Bar på ett hotell i Belgien.
Dustin testar nya grepp och kommer att öppna sin första fysiska butik i höst.
I november öppnar Royal Design en ny flaggskeppsbutik i Mall of Scandinavia i Stockholm. Där kommer Royal Design att erbjuda design, möbler och heminredning för alla delar av hemmet.
Omnichannel i Växjö. NordicFeel har öppnat sin första fysiska butik.