Swatch laddar klockor med betalfunktioner

 

I sommar introducerar Swatch Group en lågpris-klocka som kan genomföra mobila betalningar. Klockan förväntas ge Apple Watch konkurrens.  I kölvattnet av Apple Watch-lanseringen hakar nu andra klockvarumärken på trenden att integrera elektroniska funktioner i klockorna. VD Nick Hayek berättar att Swatch planerar att ingå i ett samarbete med ett stort och globalt kreditkorts-företag. Med hjälp av NFC-teknik (Near Field … (läs mer)




Millennials är generation självbetjäning

Millennials är generation självbetjäning

 

För så kallade millennials, det vill säga de som är födda under tidigt 80-tal fram till tidigt 00-tal, är tekniken en naturlig del av livet. Nu visar det sig att generationen efterfrågar självbetjäningsfunktioner i högre grad än andra åldersgrupper gör. Diskussionen om millennials inverkan på svensk detaljhandel har hittills varit mer eller mindre obefintlig. Att det … (läs mer)