Lidl satsar mer på färskvaror

Kyl- och fryslagren anpassas till Lidls allt större utbud av färskvaror men också till att öppna fler butiker i södra Sverige.

Lidl vann reklampris

Lidl tävlade med den uppmärksammade satsningen kring den tillfälliga krogen Dill.

Erik Modig: Engagera hela hjärnan i köpbeslutet

Vill du påverka köpbeslutet? Då gäller det att påverka både den medvetna och den omedvetna delen av hjärnan.

Första Jula-varuhuset invaderat


Adlibris ökade försäljningen med ändrat sök

När Adlibris förändrade antalet sökresultat förändrades också försäljningen. Färre resultat gav bäst utfall.

Kappahl jublar över ”She’s got the look”

I går var det premiär för "She's got the look", Kappahls och TV4-Gruppens modelltävling.

Jula lanserar nya sortiment

I den nya Julakatalogen presenteras tre för kedjan helt nya sortiment, Inomhusbelysning, Kläder för barn och det nya varumärket ”Viva Scandinavia”.

Clas Ohlsons tillväxt nio procent

Jämfört med samma månad föregående år har 8 butiker tillkommit och totala antalet butiker uppgick per den sista september 2014 till 188 butiker,

Ikea: ”Vår reklam ger effekt”

Ikea är den annonsör som har flest vinsthanser i kvällens reklamtävling 100-wattaren.

Polarn O. Pyret lanserar matkollektion

Klädkedjan lanserar nu en matglad kollektion i begränsad upplaga.