Personalisering är ett av detaljhandelns största buzzwords just nu. Det vill säga att använda data gällande kundernas beteende och preferenser för att kunna leverera individanpassade erbjudande, upplevelser eller budskap. En studie visar att majoriteten av företag ägnar sig åt detta – men bara på den mest basala nivån.
Halmstad citys nya centrumledare Sanna Westerberg brinner för stadskärnan – men räds inte köpcentrumens framfart.
Nu stärker Intersport sitt butiksbestånd genom att förvärva två framgångsrika Sportringen-butiker i Mariestad och Karlskoga.
Burberry blev först ut med att sända en modevisning live via tjänsten. Det var varumärkets show i Kensington Gardens i London som kunde ses live, och nu finns dessutom en mängd kompletterande innehåll tillgängligt.
Jakobsbergs Centrum blir det största köpcentrumet i Sverige som konverterar från fjärrvärme till en heltäckande geoenergianläggning med borrhål.
Varuhuset i Ullared, som ägs av Gekås, expanderar rejält.
Förra året blev ett framgångsrikt år sett ur e-handelns perspektiv. På CupoNation, som jobbar med rabatter och erbjudanden online, har man nu summerat julhandeln. Den pekar på kraftiga ökningar för den svenska e-marknaden.