Varannan svensk, 47 procent, bestämmer sig redan i butiken för att inte slänga mat och 63 procent av svenskarna vill veta mer om hur de kan minska sitt matsvinn.
Med det nystartade systerbolaget Notifind tar Securitas ytterligare ett steg in i detaljhandeln, nu lanseras tjänsten mystery shopping.
Jonas Arnberg, chefsekonom på Svensk Handel, blir ny vd för HUI Research. Han tillträder tjänsten den 1 april.
Fredells Byggvaruhus förstärker företagsledningen med Fredrik Dahlin som tillträder som ny Inköps- och sortimentschef.
Rikard Lindström (tidigare key account på Lyle & Scott och Tiger Jeans) blir anställd som säljchef på svenska herrmodevarumärket Velour by Nostalgi.
Postnord vill göra e-handeln enklare, därför lanseras nu en ny lösning med tre val som mottagaren kan göra direkt i sin mobiltelefon.
Världens största detaljhandelskedja tar upp onlinejakten på Amazon och vässar sitt erbjudande. Nu står det klart att man köper upp ännu en e-aktör.
Malmöbyrån Talkative har tillsammans med Skånemejerier tagit fram en VR-upplevelse. Tanken är att alla svenskar nu skall kunna besöka en mjölkgård för att se hur arbetet där går till.