Torp Köpcentrum uppgraderar

Torp Köpcentrum uppgraderar

Torp Köpcentrum I Uddevalla förstärker sitt butiksutbud när tre helt nya koncept öppnar i juni; Rituals, The Body Shop och Deichmann.

5 saker som skrämmer bort kunden

5 saker som skrämmer bort kunden

Det pratas mycket om den digitala handelns snabba utveckling – mer sällan om de dolda fördelarna med e-handeln. Som att kunderna slipper andas in motbjudande dofter. Här är fem saker som får kunden att lämna butiken.

Lyckad digitalisering av detaljhandeln

Lyckad digitalisering av detaljhandeln


Världspremiär för vegetarisk Maxrestaurang

Världspremiär för vegetarisk Maxrestaurang

Tidigare i år femdubblade Max utbudet av vegetariska alternativ genom lanseringen av Green-familjen. Nu tar hamburgerkedjan nästa steg för att bli mer klimatsmart och öppnar en helt vegetarisk restaurang.

Elgiganten öppnar 23 nya varuhus

Elgiganten öppnar 23 nya varuhus

I slutet av 2015 växte Elgigantens butiksnät från 78 till 157 butiker. Nu utökas det med ytterligare 23 nya varuhus.

Åhléns i samarbete med Joe & the Juice

Åhléns i samarbete med Joe & the Juice

Samarbeten fortsätter att vara en av årets starkaste trender. Nu inleder Åhléns ett samarbete med juice- och kafékedjan Joe & the Juice på några av sina större varuhus.

Historier bakom nytt designsamarbete

Historier bakom nytt designsamarbete


H&M går in på ny marknad

H&M går in på ny marknad

Så kallade fast retailers, varumärken som erbjuder snabbföränderligt mode till låga priser, fortsätter att bryta sig in på nya marknader. Dit hör bland annat H&M som nu ger sig in på en helt ny marknad. Den första butiken öppnar i juni.

Köpcentrumboom i Förenade Arabemiraten

Köpcentrumboom i Förenade Arabemiraten

Trots att det har varit en svacka i ekonomin i Förenade Arabemiraten har projekteringen och byggandet av nya köpcentrum inte stannat av. Hittills är takten avsevärt högre än förra året.

Här är tankarna bakom Garants nya hemsida

Här är tankarna bakom Garants nya hemsida

När Garant i dag lanserar en ny hemsida har mycket fokus lagts på att berätta varifrån produkterna kommer, hur de odlats och producerats samt hur fisket och djurhållning sköts.