Tre storstäder inom räckhåll och granne med några av Skandinaviens största turistmagneter. Det är förutsättningarna när en satsning på en ny designeroutlet nu inleds.
I samband med Stockholm Pride 2017 lanserar Wella ”Take pride in your hair”. Som en del i kampanjen öppnar man en liten salong på trottoaren till en av Stockholms mest gångtrafikerade gator.
I dag läggs en ny rapport fram: Handelns betydelse – förr, nu och i framtiden. Rapportförfattarna menar att strukturomvandlingen inom handeln påskyndas av digitaliseringen – och att det inte finns någon tydlig vinnare.
Nu lanseras en automatisk, självkörande mobil butik. Bekvämlighet dragen till sin spets – nu kommer butiken till konsumenten. Konceptet testas nu och en bredare lansering väntar i höst.
Jan Näveri kommer tillbaka till Pulsen Retail och kliver in i rollen som konsultchef. Det är ytterligare ett led i Pulsenkoncernens satsning på retailområdet.
En storsatsning inleds nu på forskning om hållbar konsumtion. I projektet ingår företag som Ica, Max, Ikea och Hemtex. Med en budget på 45 miljoner kronor är målet att öka andelen hållbar konsumtion.
Man har tidigare lanserat kategorin i sin fysiska butik i Roskilde. Nu lanserar e-butiken skönhets- och kosmetikprodukter under ”Beauty by Boozt”.
Gekås vision är sedan länge att skapa något större än en butik. Nu bygger man en lekplats för att de yngsta besökarna ska trivas ännu bättre.