Nygräddad robotpizza hos lågpriskedjan

Nygräddad robotpizza hos lågpriskedjan

Kunderna kan numera köpa med sig pizza i lågprisbutiken – tillagad av en robot.

Svenska konsumenter vill se digital relevans

Svenska konsumenter vill se digital relevans

Personalisering avgörande för digital marknadsföring. Svenskarna vill se budskap kopplade till sina behov. Det visar ett pågående forskningsprojekt.

Ikea storsatsar på laddpunkter för elbilar

Ikea storsatsar på laddpunkter för elbilar

Nu inleder Ikea en storsatsning på laddpunkter för elbilar. ”Bidrar till att vi kan nå våra ambitiösa mål kring mer hållbara transporter”.

Urban premiär för Ingka Centres nya mötesplats

Urban premiär för Ingka Centres nya mötesplats

Stor rotation i erbjudandet och tydlig samhällsnytta. Nu öppnar Ingka Centres första mötesplats i en urban miljö, den första satsningen i Europa.

Här kan konsumenten leva varumärket Disney

Här kan konsumenten leva varumärket Disney

Shopping, nöjen och boende. Nytt livsstilskoncept utformas som ett samhälle i miniatyr – där invånare skriver nya kapitel i sin egen berättelse.

Marie Nygren ordinarie VD på Coop Sverige

Marie Nygren ordinarie VD på Coop Sverige

Bland hennes prioriteringar finns konceptet Xtra och fortsatta satsningar på hållbarhet och IT-struktur.

Gör fysisk entré med kollektion för Gen Z

Gör fysisk entré med kollektion för Gen Z

Modevarumärket var banbrytande inom direkt till konsument (DTC). Nu gör man ny butiksentré – med en kollektion riktad till generation Z.

Hemköp utser ny ekonomichef

Hemköp utser ny ekonomichef

Kommer närmast från en liknande tjänst i Sverige för det tyska vitvaruföretaget Miele.

Kunden vill se andras omdömen – även i butik

Kunden vill se andras omdömen – även i butik

Två år av e-handel har lett till höjda förväntningar på upplevelsen i fysiska butiker. Ett exempel är den ökade efterfrågan på användargenererat innehåll.

”Konkurrensen om hushållens pengar hårdnar”

”Konkurrensen om hushållens pengar hårdnar”

Konkurrensen om hushållens pengar hårdnar när samhället öppnar upp. Det menar Johan Davidson, chefsekonom på Svensk Handel.