Lidl + Heidi Klum är ett nytt samarbete som ska göra kvalitetsmode tillgängligt för alla. Genom den nya modesatsningen uppgraderar lågpriskedjan sitt klädsortiment.
Ikeas blå kasse har blivit en viral succé. Den superlyxiga kopian för 20 000 kronor och förvandlingen till kinky underkläder har bidragit till det. Nu hyllar Ikea själva sin trotjänare.
Sweden Green House har öppnat webbshop och fyllt den med noggrant utvalda produkter för växthus, orangerier och trädgård.
Modet blir snabbare och snabbare. En ny studie har granskat de strategier som hängivna shoppare använder sig av för att bli kompetenta konsumenter av fast fashion. Det är en tidskrävande uppgift, visar det sig.
Nu presenteras nästa satsning i Region City i Göteborg – Älvtornet. Förutom bostäder och kontor innehåller området också ny yta för detaljhandel.
När ett nytt Ikeavaruhus öppnar ändras de lokala spelreglerna i detaljhandeln. Inte bara i Sverige. I den här staden är man övertygad om att den nya butiken ska bidra till att öka tillströmningen av turister.
Kedjan satsar nu på en ny enhet med nytt koncept i en helt ny handelsbyggnad. Franchisebutiken i Falköping blir en del i satsningen på handel i staden.
Happy Homes Sveriges nya VD heter Caroline Forsshéll. Caroline ersatte officiellt Stefan Aronsson på posten vid bolagets årsstämma som ägde rum lördagen på den 22 april, på Scandic Nordic C hotell i Stockholm.
I slutet av sommaren öppnar krögaren och entreprenören Pontus Frithiof Pocket by Pontus i Arenastaden, Solna, mittemot Mall of Scandinavia.
Kosmetikmärket öppnar en drive-thru fylld med skönhetsartiklar på vägen till Glastonbury-festivalen. Självklart har den döpts till GlastonBrow.