Leksaksförsäljningen ökar dramatiskt online, men det är nykomlingar som livsmedel som står för den största tillväxten. Det visar E-barometern för årets tredje kvartal.
Anna Karin Holck har utsetts till ny direktör för Customer Experience i KappAhls koncernledning. Hon är KappAhls Sverigechef sedan 2013.
Amazon har registrerat tre nya domäner med koppling till kryptovalutor. Det sätter återigen fart på spekulationerna kring att Amazon ska börja acceptera kryptovalutor som bitcoin.
Inför årets Fars dag lanserar Åhléns kampanjen ”Peppa pappa” som lyfter fram föräldralediga pappor. "Vi vill inspirera fler att vara pappalediga".
Skandinavisk design går hem över hela världen verkar det som. Inför helgen som gick öppnade Jysk sin första butik i Kuwait.
Singles Day kommer ursprungligen från Kina och har, mycket tack vare Alibaba, vuxit till att bli världens största shoppingdag. Nu satsar Elgiganten på eventet i sina butiker och online.
Svenska och utländska besökares utlägg i handeln ökade med 8,9 procent under 2016. Det visar rapporten Shoppingturism i Sverige.
Butikskonceptet som erbjuder högklassig choklad har utsetts till årets butikskoncept. Nu står kedjan inför en större internationell lansering.
Stadium är på väg ner i startblocken. Nu ska sportkedjan bygga ett nytt koncept som fokuserar på sneakers. Målgruppen kommer främst bestå av yngre konsumenter.
Outnorth rekryterar Ola Gustafsson som digital butikschef för att ytterligare sätta kunden i fokus. Ola tillhör veteranerna inom svensk e-handel och har bland annat drivit upp sajten Patroner.se.