Lidl Sverige rustar för expansion

Lidl Sverige rustar för expansion

För att möjliggöra en högre takt i expansionen bygger dagligvarukedjan Lidl nu ut det befintliga logistikcentret i Rosersberg med ytterligare 13 000 kvadratmeter. 

Fältöversten växer med nytt restaurangstråk

Fältöversten växer med nytt restaurangstråk

Under 2018 flyttar fyra restauranger in i Fältöverstens nya stråk. Det sträcker sig längs Erik Dahlbergsallén och Valhallavägen.

Svenska modeföretag satsar på Alipay

Svenska modeföretag satsar på Alipay

Alibabas betallösning har 520 miljoner användare. I takt med att turismen från Kina ökar erbjuder allt fler butiker och varumärken Alipay, bland annat ett flertal modevarumärken.

Var fjärde pendlare e-shoppar på tåget

Var fjärde pendlare e-shoppar på tåget

Commuter commerce ökar. Det rör sig om allt från bilar och semestrar till sportutrustning och lyxprodukter. En ny undersökning visar att allt fler tågpendlare shoppar under resans gång.

Här är Zaras digitala framtidsbutik

Här är Zaras digitala framtidsbutik

Här bygger Zara framtidens butik. I två nya koncept, varav ett är en nyöppnad pop up, testar man en rad tekniska nyheter som ska integrera on- och offline på ett helt nytt sätt. 

Jörgen ny VD för Svenssons i Lammhult

Jörgen ny VD för Svenssons i Lammhult

Svenssons i Lammhults nuvarande VD Christian Resell väljer att gå vidare till nästa utmaning. Efterträdare blir vice VD Jörgen Bitzekis som tillträder sin roll den 1 februari.

Upplevelsecenter och mötesplats för foto

Upplevelsecenter och mötesplats för foto


Nytt rekordår för Frölunda Torg

Nytt rekordår för Frölunda Torg

Frölunda Torg ökade förra året omsättningen till en ny rekordnotering – nära tre miljarder kronor. Under december besökte 1,2 miljoner centrumet.

Aim’n öppnar i Femman

Aim’n öppnar i Femman

I slutet av februari slår Aim’n upp dörrarna till sin nya butik i Femman i Nordstan. Butiken öppnar på övre plan och kommer att erbjuda träningskläder för kvinnor och tjejer. 

Unga hittar matinspiration i sociala medier

Unga hittar matinspiration i sociala medier

Var tredje vänder sig till familj och vänner för matinspiration. Men bland unga är det sociala medier som är den viktigaste källan. Det visar en ny studie.