Den globala koncernen Advantage Smollan köper majoriteten av aktierna i retailbyrån WorkShop International. För Workshop är detta ett steg för att möta efterfrågan på strategiska, kreativa och taktiska retailinitiativ på fler marknader.
Den 15 augusti inviger Kronans Apotek ett nytt apotek på varuhuset Nordiska Kompaniet i Stockholm. Detta blir företagets femte cityläge i Stockholm.
Åhlénsägda Beauty Bargain har öppnat sin e-handel. Man gjorde det samtidigt som butik nummer två, i Väla i Helsingborg, slog upp dörrarna.
Nu öppnar Muji sitt flaggskepp i Sverige där delar av inredningen kommer från en övergiven lada. Man gör samtidigt en rejäl uppdatering av sortimentet.
Med mer än 10 000 produkter och en rad olika varumärken samlade under ett tak slår man snart upp portarna. Kedjan öppnar ett varuhus helt tillägnat godis.
Att köpa skor till sina barn är både svårt och tidsödande. När Nike lanserar sin första prenumerationstjänst vill man ta bort friktionen – och ladda processerna med upplevelser.
Nu öppnar Dysons första Blow Dry Bar i Sverige. Man erbjuder styling med sin teknologi. Här ska kunderna kunna uppleva produkterna – och betala för det.
Med fler nyetableringar på gång stärker företaget nu upp inom affärsområdet Sabis Restauranger. Ny chef för affärsområdet är Daniel Seifter.
Nu är det klart att Axfood Snabbgross öppnar en 2 5000 kvadratmeter stor butik. Det blir kedjans 25:e och den planeras öppna under 2020.
Joakim Lundberg tillträder som Sverigechef på Klarna. ”Vi kommer ytterligare skruva upp tempot i utvecklingen av vårt erbjudande”, konstaterar han.