Søstrene Grene växer på nya marknader

Søstrene Grene växer på nya marknader

Den danska kedjan Søstrene Grene fortsätter sin europeiska expansion. Här är länderna man nu ska etablera butiker i.

Prisade projekt speglar framtiden

Prisade projekt speglar framtiden

Prisade handelsmiljöer visar vägen framåt. Fokus ligger hos vinnarna på interiör, teknik och upplevelsedriven design.

Kronans Apotek utser marknadsdirektör

Kronans Apotek utser marknadsdirektör

Kronans Apotek har utsett Malin Hammarström till marknadsdirektör. Hon tillträdde tidigare i juni och ska ansvara för varumärkesutvecklingen.

Nelly öppnar nytt flaggskepp

Nelly öppnar nytt flaggskepp

Nelly öppnar ny butik. Flaggskeppet blir en fysisk förlängning av e-handeln – med fokus på upplevelse och närvaro.

Värde styr köpbesluten allt mer

Värde styr köpbesluten allt mer

En ny rapport visar att värdesökande beteende blivit en norm. More value for the price – MVP-varumärken – har ett övertag, även bland höginkomsttagare.

”Den fysiska butiken en viktig pusselbit”

”Den fysiska butiken en viktig pusselbit”

Parfym.se markerar 20 år med en strategisk butiksöppning. VD Jonas Häggqvist berättar hur fysisk närvaro ska fördjupa relationen och stärka varumärket.

Flaggskepp med sensorik i fokus

Flaggskepp med sensorik i fokus

Parfym.se lanserar nytt butikskoncept med fokus på doft, guidning och kundupplevelse. En strategisk satsning för att stärka varumärket bortom e-handeln. Se bilderna!

Ny uthyrningschef till Atrium Ljungberg

Ny uthyrningschef till Atrium Ljungberg

Atrium Ljungberg har rekryterat Elsa Merhawi till rollen som Chef Retail Leasing.

Ny CFO till DHL Express Sverige

Ny CFO till DHL Express Sverige

Hon kommer närmast från en ledande roll inom DHL-koncernen i Tyskland.

Semesterval styr sommarens inköp

Semesterval styr sommarens inköp

En färsk svensk undersökning visar vilka inköp som prioriteras.