Den danska kedjan Søstrene Grene fortsätter sin europeiska expansion. Här är länderna man nu ska etablera butiker i.
Prisade handelsmiljöer visar vägen framåt. Fokus ligger hos vinnarna på interiör, teknik och upplevelsedriven design.
Kronans Apotek har utsett Malin Hammarström till marknadsdirektör. Hon tillträdde tidigare i juni och ska ansvara för varumärkesutvecklingen.
Nelly öppnar ny butik. Flaggskeppet blir en fysisk förlängning av e-handeln – med fokus på upplevelse och närvaro.
En ny rapport visar att värdesökande beteende blivit en norm. More value for the price – MVP-varumärken – har ett övertag, även bland höginkomsttagare.
Parfym.se markerar 20 år med en strategisk butiksöppning. VD Jonas Häggqvist berättar hur fysisk närvaro ska fördjupa relationen och stärka varumärket.
Parfym.se lanserar nytt butikskoncept med fokus på doft, guidning och kundupplevelse. En strategisk satsning för att stärka varumärket bortom e-handeln. Se bilderna!
Atrium Ljungberg har rekryterat Elsa Merhawi till rollen som Chef Retail Leasing.
Hon kommer närmast från en ledande roll inom DHL-koncernen i Tyskland.
En färsk svensk undersökning visar vilka inköp som prioriteras.