En ny rapport visar hur kundmötet påverkas av små men återkommande beteenden. Undersökningen ger nya insikter om vad medarbetare kämpar med under årets mest intensiva perioder.
Lindex rekryterar Malin Lundell som ny landschef i Sverige. Hon tillträder i mars 2026.
Lead Network lanserar en svensk avdelning. ”Kan möjliggöra samtal och förändring”, säger Agnese Filippi, Agnese Filippi, Sverigechef på Coca-Cola.
Generativ AI styr allt fler köpbeslut under Black Friday. En internationell studie visar hur konsumenterna planerar, jämför och låter tekniken vägleda dem.
De har inte dött, snarare antagit en ny form och utvecklats. Jag syftar på två teknikbaserade lösningar vi skrivit en hel del om.
Från nostalgikampanjer och kassalös biografhandel till AI-drivna plattformar och nya destinationssatsningar. Omvärldskollen samlar handplockade internationella nyheter.
Omdömen påverkar köpbeteendet i hög grad, men bara en liten andel kontrollerar om recensionerna är äkta.
Kristina Hammerö tillträder som ny marknadsdirektör för Arla Sverige vid årsskiftet.
En ny forskningsrapport från Handelsrådet visar hur AI påverkar arbetsmiljön i handeln. Slutsatsen är tydlig. Läs mer om detta!
Sju av Ikeas mest oväntade experiment visar hur företaget använt design och innovation för att utforska nya sätt att leva, bo och konsumera.