Många vill handla begagnat, men få gör det. Här är faktorerna som kan få dem att ändra beteendet.
Nu testar kedjan ett nytt system för självbetjäning. Med hjälp av AI hanteras både lösviktsvaror och ålderskontroll.
Den danska kedjan Søstrene Grene fortsätter sin europeiska expansion. Här är länderna man nu ska etablera butiker i.
Prisade handelsmiljöer visar vägen framåt. Fokus ligger hos vinnarna på interiör, teknik och upplevelsedriven design.
Kronans Apotek har utsett Malin Hammarström till marknadsdirektör. Hon tillträdde tidigare i juni och ska ansvara för varumärkesutvecklingen.
Här utgör medarbetarna och deras kunskap den viktigaste ingrediensen. Klassiska analoga butiksupplevelser som utan tvekan har en fortsatt roll att spela.
Nelly öppnar ny butik. Flaggskeppet blir en fysisk förlängning av e-handeln – med fokus på upplevelse och närvaro.
En ny rapport visar att värdesökande beteende blivit en norm. More value for the price – MVP-varumärken – har ett övertag, även bland höginkomsttagare.
Parfym.se markerar 20 år med en strategisk butiksöppning. VD Jonas Häggqvist berättar hur fysisk närvaro ska fördjupa relationen och stärka varumärket.
Parfym.se lanserar nytt butikskoncept med fokus på doft, guidning och kundupplevelse. En strategisk satsning för att stärka varumärket bortom e-handeln. Se bilderna!