Konkurrensen i butiksgången har med andra ord aldrig varit tuffare. Behoven att rannsaka sina egna konkurrensfördelar aldrig större.
AI-tjänster har snabbt seglat upp som en ny källa till trafik. Så resonerar detaljhandelns tyngsta aktörer.
I mitten av 90-talet gjorde en dator inträde i miljontals hem och förändrade vardagen. Nu ställs den ut på museum.
Coca-Cola Europacific Partners Sverige rekryterar Peter Andersson som ny försäljningsdirektör för dagligvaruhandeln.
Amazon utvecklar shoppingupplevelsen med en ny funktion. Lösningen är kopplad till såväl mobilens kamera som generativ AI.
Primark firar tio år med nya etableringar, Toys”R”Us växer både hemma och globalt. Här är handplockade internationella detaljhandelsnyheter i snabbformat.
En ledande aktör inom second hand-mode lanserar AI-drivna funktioner som ska vässa upplevelsen. Satsningen riktar sig både till köpare och säljare.
Lidl lanserar för första gången en gemensam varumärkeskampanj i samtliga länder kedjan är verksam i.
En förändrad sociala medier-strategi med nytt fokus gav starkare respons. En analys visar hur små resurser kan ge stort genomslag.
Mixa upp listan med lite säkra kort och höstens inspirationsresa är säkrad. Men grunda med lite egen research.