Nu har en ny undersökning kring millennials släppts. Den här gången toppar Apple, Nike, Samsung, Sony och Microsoft listan över de 100 hetaste märkena. Och budskapet är tydligt från målgruppen: Underhåll oss!
Den japanska kedjan Muji öppnar nytt flaggskepp i New York. Butiken ligger i höjd med the New York Public Library på Fifth Ave.
Forever 21 toppar listan över de varumärkena som lyckas bäst i målgruppen millennials. Svenska H&M hamnar på sjunde plats.
Lågriskedjan Primarks nya spektakulära butik lämnar ingen oberörd. En iögonfallande arkitektur blandas här med den senaste digitala tekniken i vad man själva kallar en urban fristad.
Nu vill Ikea öppna ett click & collect-koncept i centrala Oslo. Tanken är att det ska minska trycket på befintliga varuhus, och öka tillgängligheten för kunderna.
Köpvågen i landet bekräftas av nya rekordsiffror från näthandelssajten Alibabas "Singlarnas dag".
Möbel- och inredningskedjan Restoration Hardware har gjort sig kända för sina exklusiva shoppingmiljöer, ofta inrymda i historiska byggnader. Nu har man tagit sitt koncept ytterligare ett snäpp och adderat nya ingredienser i upplevelsen.