Så hindrar du den stora flykten från kundkorgarna

 
Kunderna fortsätter att försvinna ur e-butikerna som sand mellan fingrarna. Enligt en artikel i Newsday lämnar 70 procent av kunderna kundkorgen, utan att genomföra sitt köp. Kanske är det konsumenternas sätt att fönstershoppa digitalt, att låtsas inhandla sin önskelista. Eller så kanske man använder man kundkorgen som en kom-ihåg-lista. Otvivelaktligen finns det mycket övrigt att … (läs mer)

Undersökning – Här shoppar vi online

 
Var görs köpen inom onlinehandeln? Frågan ligger till grund för en internationell undersökning som genomförts av WorldPay.

Så triggar du e-handelns tio olika kundtyper till köp

 
Konsumenterna har olika drivkrafter bakom sitt shoppande. Det har varit känt under lång tid i den fysiska handeln, men nu har även e-handeln fått upp ögonen för att kundförståelsen påverkar konverteringsgraden.

Pin it! Automatiserad och kuraterad shopping

 
Tid är en större bristvara än någonsin. Den som lyckas underlätta för konsumenten och därmed spara tid har en god chans att komma in i både vanor och plånbok. Det dyker upp allt fler tjänster inom detaljhandeln som via sin extrema nischning och automatiserade upplägg gör just detta. Här i Sverige har det än så … (läs mer)

Unga väljer fysiska butiker

 
  En färsk undersökning tyder på att unga helst shoppar i fysiska butiker. Och att handla via via Facebook är man måttligt roade av. LIM College och NRF Student Association (NRFSA) har gjort en undersökning bland amerikanska ungdomar för att kartlägga dears shoppingvanor. Det visar sig att den fysiska butiken står oväntat stark i målgruppen 18–25  … (läs mer)

Detaljhandeln 3.0 är redan här

 
Shopping handlar inte längre om att gå i butiker, det är en gränslös upplevelse där innehåll och inspiration är naturliga delar av köpmekanismerna. Välkommen till detaljhandeln 3.0. Detaljhandeln 1.0 handlade om fysiska butiker, det fanns inget alternativ bortsett från en och annan postorderaktör. Med e-handeln och den digitala revolutionen kom nästa fas, 2.0. Nu fanns … (läs mer)

Konsumenterna skapar egna butiker hos Magazine Você

 
Den brasilianska detaljhandelskedjan Magazine Luiza, som är landets tredje största, gör konsumenten till butiksinnehavare. Och konverteringsgraden rusar i höjden. Kedjan som säljer inredning och hemelektronik grundades redan 1958 och har i dag 728 butiker. I en ny verksamhet som döpts till Magazine Você har företaget skapat förutsättningar för konsumenten att öppna en egen virtuell butik … (läs mer)

Här skjuter e-handeln i höjden

 
Onlineförsäljningen i länder som Förenade Arabemiraten och Egypten kommer öka explosionsartat de kommande åren. Flera e-aktörer rapporterar om fördubblad omsättning redan under 2011. Den som är på jakt efter nya e-marknader gör klokt i att ta en närmare titt på länder i arabvärlden. Prognoser pratar om en marknad på drygt två miljarder USD redan 2016. … (läs mer)

Få garanterat rätt storlek – klä dig som James Bond

 
UPcload är ett nystartat tyskt företag som vill göra onlineshoppingen mer precis, samtidigt som man erbjuder en upplevelse. Genom att ladda upp bilder på sig själv och få storleken analyserad ska det bli lättare för kunden att hätta rätt storlek och stil. En av anledningarna till att den här typen av företag växer fram är … (läs mer)

Det tar fyra minuter

 
Fyra minuter. Så länge har onlinekonsumenter tålamod när de ska göra ett inköp, sedan tröttnar de. Det visar en ny undersökning. Undersökningen som gjorts av Experian visar att 44 procent av de tillfrågade hade övergivit ett köp på grund av allt för omständliga kassarutiner. Dessutom visade det sig att 43 procent vände sig till en … (läs mer)