I veckan lanseras en internationell sökmotor för mode, Fashiola, i Sverige. Motorn låter besökare bläddra bland ett urval av landets modeprodukter. Bland tjänstens samarbetspartners finns Nelly, H&M, Boozt, Urban Outfitters, Sportamore och MQ.
"För kunden där kunden är". Relationen till kunden ska vara enkel och smart enligt marknadschef Joakim Holmstrand.
KidsBrandStore.se öppnade sin e-butik i september 2011, i dag öppnar den första fysiska butiken i Täby Centrum.
Kunderna vill undvika fraktkostnader. Det är den enskilt största anledningen till att man väljer att hämta sina varor i butik. Det visar en kartläggning av click & collect-kunderna.
Interaktiva klick- och köpbara filmer har aldrig slagit igenom fullt ut. Men nästa generations bokmärkesfunktioner och universella varukorgar kommer att förändra e-handeln för alltid. Vi är snart där.
Coop lanserar nu en matkasse där inköpslistan är intelligent och bidrar till att minska matsvinnet. Tjänsten har tagits fram i samarbete med ett ungt teknikbolag.
Frustration i soffan! Haltande click & collect, sena leveranser och krångliga returrutiner får kunden att välja en anna butik. Och hela 33 procent menar att e-problem hanteras dåligt. Det visar en färsk undersökning.
Med en kombination av befintliga leveransrutiner och nya investeringar i mjukvara har butikerna förvandlats till lokala logistikhubbar. Det har bidragit till att öka kedjans e-handel markant under det senaste kvartalet.
I slutet av augusti drar Ikea igång sin senaste satsning online. Med hjälp av av e-handel och pick up-butiker räknar man med att nå helt nya marknader.
En algoritm guidar e-butikernas kunder till exakt rätt storlek. För det här modevarumärket har det lett till såväl ökad försäljning som minskade returer.