Stora förändringar med e-dagligvaror

  LÄSTID: 2 MINUTER

I en ny rapport menar man att 2017 är året då e-dagligvarorna får sitt stora genombrott. Från väl inkörda rutiner ställs nu varumärken och kedjor inför utmaningen att hantera digitala frågor som sökrankningar och digitala röstassistenter.

Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!




Därför avstår en av fyra att nätshoppa

Därför avstår en av fyra att nätshoppa

  Undersökningar 407 E-handel 915 Pro 4426 Nyheter 3644
Trots att många svenskar handlar på nätet har rädslan att bli hackad fått nästan var fjärde svensk att avstå från ett köp.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Kuraterad wellness i Coal Drops Yard

Kuraterad wellness i Coal Drops Yard

  Internationellt 1292 Pro 4426 Nya butiker 1156 Visual Merchandising 163
Livsstilen central i ny butik. I sitt flaggskepp i Coal Drops Yard är varumärkets erbjudande skräddarsytt för de lokala förutsättningarna.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Outlets vässar kundupplevelsen

Outlets vässar kundupplevelsen

  Köpcentrum 636 Pro 4426 Destinationer 149 Mode 364
Via Outlets har offentliggjort en större satsning på renovering och utbyggnad av sin verksamhet. Satsningen omfattar tre anläggningar varav en är svensk.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Här är Whole Foods trendspaning inför 2019

Här är Whole Foods trendspaning inför 2019

  Trender 440 Internationellt 1292 Produktutveckling 298 Pro 4426
Dagligvarukedjans experter siar om det kommande årets trender. Spaningen innehåller bland annat innovativa havsprodukter, fett och socialt hållbara köpbeslut. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Augmented reality lyfter NK:s julskyltning

Augmented reality lyfter NK:s julskyltning

  Nyheter 3644 Ny teknik 481 Pro 4426 Visual Merchandising 163
När kunden riktar sin mobilkamera mot skyltfönstret och på vissa platser i ljusgården kommer figurerna i skyltningen till liv.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Modebranschen möts i The Fashion Room

Modebranschen möts i The Fashion Room

  Produktutveckling 298 Pro 4426 Mode 364
Skräddarsytt för modevärldens behov. Hotellets koncept är särskilt utvecklat för modebranschens behov av att kunna visa upp kollektioner. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Martin är ny e-handelschef på NetOnNet

Martin är ny e-handelschef på NetOnNet

  E-handel 915 Nyheter 3644 Personer 290 Karriär 285
Martin Richardsson är ny e-handelschef på NetOnNet. Han har tidigare bland annat arbetat som e-handelschef, frilansjournalist samt produktionsledare.
Här är Nikes nya responsiva flaggskepp

Här är Nikes nya responsiva flaggskepp

  Visual Merchandising 163 Nya butiker 1156 Butikskoncept 788 Pro 4426
Nya digitalt baserade tjänster och en butik som anpassas efter de lokala kundernas önskemål och beteende. Nike har öppnat att nytt responsivt flaggskepp. 
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Varumärke lanserar digital 3D-kollektion

Varumärke lanserar digital 3D-kollektion

  Trender 440 Pro 4426 E-handel 915 Mode 364
Varumärket lanserar en kollektion som endast existerar digitalt. Den medför ett nytt sätt att uttrycka sin modekreativitet utan att lämna ett negativt fotavtryck på miljön.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Här är alla vinnarna i Mapic Awards 2018

Här är alla vinnarna i Mapic Awards 2018

  Köpcentrum 636 Pro 4426 Internationellt 1292 Nyheter 3644
Priset för årets köpcentrum gick till Kina och bästa framtida projekt finns i USA. Här är listan med samtliga vinnare från galan i Cannes.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Norden sattes i fokus på Mapic

Norden sattes i fokus på Mapic

  Pro 4426 Nyheter 3644 Butikskoncept 788
Under torsdagen arrangerade Mapic i samarbete med Nordic Council of Shopping Centrers ett seminarium med fokus på nordiska länderna. Dashl fanns bland företagen som berättade om sin verksamhet.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

”Vi är en pure player med butiker”

”Vi är en pure player med butiker”

  Omnichannel 319 Pro 4426 Butikskoncept 788 E-handel 915
Varumärket siktar på att bli nummer ett online, nu öppnar man fysiska butiker på löpande band. "Men vi är och förblir en pure player".
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Millennials präglar framtidens köpcentrum

Millennials präglar framtidens köpcentrum

  Konsumentbeteende 308 Pro 4426 Måsteläsning 280 Personer 290
Han är VD och den drivande kraften bakom skapadet av koncernen Unibail-Rodamco-Westfield. Nu leder Christophe Cuvillier arbetet med att forma framtidens köpcentrum. Det är mycket präglat av millennials.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Kedjan testar automatiskt e-plock i butik

Kedjan testar automatiskt e-plock i butik

  E-handel 915 Butikskoncept 788 Pro 4426 Logistik 122
Kedjan automatiserar nu hanteringen av onlineordrar på plats i butik. Ny yta har tillförts för det automatiserade plocket av dagligvaror.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Starka kvinnor inspiration för e-couture

Starka kvinnor inspiration för e-couture

  Design 314 Varumärken 264 E-handel 915 Mode 364
E-varumärket lanserar samarbete med en couturedesigner. Klänningarna symboliserar och har namngetts efter starka, självständiga kvinnor.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Svenskt e-varumärke öppnar i Coal Drops

Svenskt e-varumärke öppnar i Coal Drops

  Design 314 Pro 4426 E-handel 915 Nya butiker 1156
Det svenska varumärket har öppnat en pop up i Londons just nu hetaste område. Här visar man sina produkter, men man bjuder också in Londonborna till olika events.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

E-handeln upp 15 procent tredje kvartalet

E-handeln upp 15 procent tredje kvartalet

  E-handel 915 Undersökningar 407 Pro 4426 Nyheter 3644
E-handeln i Sverige fortsatte att utvecklas starkt under det tredje kvartalet. Tillväxten uppgick till 15 procent, snabbast ökar heminredning och leksaker online. Detta framgår i E-barometern för Q3 2018 som tas fram av av PostNord i samarbete med HUI Research och Svensk Digital Handel. Automation bidrar till ökning Störst tillväxt hade möbler och heminredning samt … (läs mer)
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Ett showroom för millennials

Ett showroom för millennials

  Nya butiker 1156 Pro 4426 Omnichannel 319 Butikskoncept 788
Det är kanske inte där man väntar sig att hitta framtidens retail. Men faktum är att däckföretaget lanserat ett showrom för millennials.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Se bilderna från Londons nya destination

Se bilderna från Londons nya destination

  Köpcentrum 636 Destinationer 149 Pro 4426 Handelsplatser 138
Bilder! London har fått en ny måstedestination för alla som är intresserade av stadsutveckling, retail, köpcentrum och det urbana livet i största allmänhet.
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!

Här är alla finalister i Mapic Awards 2018

Här är alla finalister i Mapic Awards 2018

  Cityhandel 266 Handelsplatser 138 Butikskoncept 788 Internationellt 1292
Listan är en guldgruva med ny retail och spännande köpcentrumprojekt. Vi har sammanställt samtliga finalister i en inspirerande bildbonanza!
Bli medlem, eller så kan du läsa även denna artikel!