De digitala och mobilanpassade lösningarna gör detta till en uppkopplad butik med snabbare flöden.
Lågpriskedjans nya koncept riktas till en konsument som tjänar lite mer – men uppskattar att göra fynd.
Här möter ny teknik lokalt mathantverk. Kunderna kan om de vill välja att handla kassalöst, skanning och betalning sker via mobilen.
Riktar sig till män som söker ”stil och coola produkter” – men ogillar att handla i butik eller att söka efter rätt stil på nätet.
Lagom till årets julhandel öppnar Skultuna butik i Kvarteret Victoria i centrala Göteborg.
I dag öppnar Freshippo, som ägs av Alibaba Group, sitt senaste fysiska butikskoncept i Shanghai.
Den är enkel att flytta, innehåller 5G-teknik och besökaren guidas av roboten Stanley.
Nu öppnar designern Alexander Stutterheim en butik där han samlar sina hjärteprojekt. Fokus är satt på kvalitet och slow fashion.
”En mångfald av måltidserbjudanden i butik är en tydlig strategisk målsättning vi har”.
Det svenska varumärket Didriksons fortsätter att förstärka sin fysiska närvaro i handeln och adderar ytterligare en pop up-butik.