Varumärket & Other stories, som ägs av H&M, har tagit fram en specialdesignad varuautomat.
Möbelföretaget lanserar nu en virtuell butik. Kunden får tillgång till rådgivning och personliga rundturer via videosamtal.
Uniqlo har öppnat sin andra butik i Sverige. Det skedde under fredagen i Westfield Mall of Scandinavia.
Designkoncept värnar om arv från klassiska Café String vid Nytorget i Stockholm.
Twinings flaggskepp från 1706 har nyöppnats med ett uppdaterat koncept. Man har gått från transaktioner till upplevelser.
Ägarnas känsla för detaljer uppmanar kunderna att inte bara handla – detta är en plats att spendera tid på.
Skechers har öppnat ett nytt flaggskepp på klassiska Rue de Rivoli i Paris. ”Förväntar oss att denna butik blir en viktig showpiece”.
Den 28 augusti öppnar Sofacompany ett showroom. Området har blivit en destination för inredning.
Här vill Burberry knyta kunden närmare sig via social valuta och upptäckarglädje.
Nike har öppnat konceptet House of Innovation i centrala Paris. Här vill man samla sin community i en uppkopplad miljö. Se bilderna från butiken!