Här vill kunden ha personaliserade budskap

Här vill kunden ha personaliserade budskap

Konsumenterna har höga förväntningar på detaljisternas förmåga att dela med sig av relevant information. Men verkligheten visar på ett stort gap mellan förväntning och genomförande. Trots att personalisering visar sig leda till ökad försäljning.

Här kollar konsumenten sina mejl

Här kollar konsumenten sina mejl

Svenska konsumenter kollar oftast sin mejl framför tv:n. Men även i sängen och medan vi är på semester har vi svårt att slita oss från våra inkorgar.

Snabba leveranser bygger lojalitet

Snabba leveranser bygger lojalitet

Konsumenterna favoriserar snabbhet mest, och förpackningar är det näst viktigaste. Och helst ska de vara innovativa. Det visar en undersökning som kartlägger leveransens betydelse.

Kunden vill ha personaliserade erbjudanden

Kunden vill ha personaliserade erbjudanden

Svenska konsumenter vill ha kundklubbar med personaliserade rabatter och erbjudanden. Man väljer bort de som kräver plastkort och klassiska rabattkuponger av papper. Det visar en ny undersökning.

Segertåg för sociala medier i detaljhandeln

Segertåg för sociala medier i detaljhandeln

Sökord och e-postmarknadsföring toppar fortfarande listan över de mest effektiva sätten att skaffa nya kunder. Det visar en ny undersökning där det också framgår att sociala medier och marknadsföring via mobilen är på mycket stark frammarsch.

Två av tio vill betala med Apple Watch

Två av tio vill betala med Apple Watch


Visuellt material avgörande för millennials

Visuellt material avgörande för millennials

Visuellt material som bilder och filmer är avgörande för köpbeslutet. Allra viktigast är det för millennials, drygt åtta av tio söker regelbundet efter sådant innehåll innan ett köp. Det visar en ny studie.

Så påverkar dofter konsumentens köpbeteende

Så påverkar dofter konsumentens köpbeteende

En ny undersökning visar vilken påverkan dofter har på konsumentens. Studien visar på ett tydligt samspel mellan våra sinnen, när konsumenten exponerades för dofter ökade köpintentionen med 40 procent.

Butiken är död, länge leve den nya butiken!

Butiken är död, länge leve den nya butiken!

Olyckskorparna kraxar för full hals: Butiken är död! Och det är sant, men samtidigt växer den nya tidens butik fram, som en metamorfos mellan den digitala och fysiska handeln. Så här ser den ut.

Generation Z sätter nya spelregler

Generation Z sätter nya spelregler

De är uppväxta med sociala medier, vana vid oändliga valmöjligheter och vill ha allt här och nu. En ny rapport kartlägger en generation som kommer att få såväl varumärken som detaljister att ändra på sitt sätt att arbeta.