
#skor


Footway in på sju nya marknader
Footway nådde lönsamhet under 2015. Nu öppnar företaget för försäljning på sju nya marknader.

Havaianas öppnade största flaggskeppet

Flygbolag lanserar smarta sneakers

Industriell tålighet hos Camper
Det spanska skovarumärket Camper har tagit fram ett ny shop in shop-koncept som ska tåla hård belastning, samtidigt som det är skalbart. Lösningen kommer från Sverige.
Sneakersnstuff till Paris
Paris nästa för butikskonceptet som sedan tidigare finns i Stockholm, Malmö, London och med webbutik.
Mode med nytt fokus på komfort
Historiskt sett är mode inte likställt med bekvämlighet – nu adderar varumärken den dimensionen. Ett exempel är Converse-skon som nu blir fotriktig.
Nilson Shoes jobbar barfota
Den 21 maj är det "barfotadagen" - ONE DAY WITHOUT SHOES. En dag som uppmärksammar alla barn som lever i en vardag utan skor. Därför kommer personalen i utvalda Nilson Shoes-butiker jobba barfota under dagen.
Här levereras Foppatofflorna med drönare
När Crocs firade att man funnits i japan i 10 år gjorde man det med ett spektakulärt drönarprojekt. Skovarumärket byggde en pop up-butik som liknade en varuautomat i jätteformat.