Från AI-utbildning för medarbetare till interaktiva doftkampanjer och strategiska butiksetableringar. Här är vår snabba internationella spaning.
Kedjan lyfter vinsten med nytt fokus på varumärket, butik nummer 12 000 har öppnat och kroppskameror hamnar i fokus.
Kedjorna expanderar med nya butiker i Europa, Mellanöstern och USA. AI tar ny mark i logistik och konsumentbeteende.
Med hjälp av anonym videoanalys erbjuder man en ny typ av målgruppsstyrd reklam i köpcentrum.
Håll koll på omvärlden. Som medlem på Handelstrender får du en handplockad och snabb koll på internationella nyheter.
Nu testar kedjan ett nytt system för självbetjäning. Med hjälp av AI hanteras både lösviktsvaror och ålderskontroll.
Här utgör medarbetarna och deras kunskap den viktigaste ingrediensen. Klassiska analoga butiksupplevelser som utan tvekan har en fortsatt roll att spela.
En ny AI-tjänst hjälper kunder att hitta rätt glasögon utifrån ansiktsform, mått och stil.
Med hjälp av generativ AI ska kunder kunna jämföra produkter, få tips inför olika tillfällen och förenkla vardagsinköpen. Se hur tekniken används i praktiken.
AI har på kort tid blivit ett verktyg för allt fler svenska konsumenter. Nu visar ny data att tekniken är på väg att förändra hur vi söker, hittar och handlar.