This category can only be viewed by members. To view this category, sign up by purchasing Medlemskap Pro 1 år, Medlemskap Pro 6 mån, Medlemskap Expert or Stadsguide Warszawa.

Hemmakväll testar nytt koncept utan film

I slutet av mars öppnar Hemmakväll ett helt nytt butikskoncept på Väla Centrum. Och man har bestämt sig för att skippa filmerna helt och hållet.

Stänger på A6 – öppnar i city


Ica blir Tempo i Stråtjära

Ica-handeln i Stråtjära kommer att försvinna – istället väntas företaget Axfood ta över.

Italienska Max&Co expanderar i Norden


Dansk designkedja öppnar i Umeå

I mars öppnar den danska butikskedjan TGR på Ikanos köpcenter i Umeå.

Succé för gemensamt presentkort i city

Försäljningen av Luleå centrums nya gemensamma presentkort Luleå Citykortet har fått en bra start. Under december månad såldes presentkort till ett värde av 920 000 kr.

Eurocash utökar butik i Töcksfors


Personalisering fortfarande i sin linda

Personalisering är ett av detaljhandelns största buzzwords just nu. Det vill säga att använda data gällande kundernas beteende och preferenser för att kunna leverera individanpassade erbjudande, upplevelser eller budskap. En studie visar att majoriteten av företag ägnar sig åt detta – men bara på den mest basala nivån.

Ny centrumledare tror på stadskärnan

Halmstad citys nya centrumledare Sanna Westerberg brinner för stadskärnan – men räds inte köpcentrumens framfart.

Intersport förvärvar Sportringenbutiker

Nu stärker Intersport sitt butiksbestånd genom att förvärva två framgångsrika Sportringen-butiker i Mariestad och Karlskoga.