Crocs gjorde oktober till en månad i communityn tecken. I en internationell satsning använde man TikTok för att bygga engagemang.
En internationell satsning visar hur Urban Outfitters anpassar sina butiker till Generation Z:s köpbeteende.
HMV fortsätter expandera i Europa och öppnar tre nya butiker innan årets slut. ”Vi vill skapa nya hem för fans av musik och populärkultur”.
En internationell studie visar hur Generation Z och Alfa omformar modehandeln genom nya beteenden, digital påverkan och en ny syn på lojalitet.
Höstlovsveckans Handelstrender-material är på sätt och vis en spegel av vad som händer i detaljhandeln just nu.
Från Åre till Malmö, via Stockholm, Jönköping och Umeå – höstens etableringar visar hur fysisk handel fortsätter att utvecklas. Varumärken och kedjor satsar på nya butikskoncept, pop up-lösningar och renoverade ytor.
Ingka Centres utökar satsningen på varumärket Livli. Fyra svenska mötesplatser får nytt namn – ett steg i utvecklingen mot mer levande och lokalt förankrade destinationer.
Mode står i centrum när second hand-försäljningen växer. Här är den senaste utvecklingen.
PayPal integreras med ChatGPT. Samarbetet gör det möjligt att handla direkt i konversationen.
En ny snabbväxande lågpriskedja etableras. AI effektiviserar och säkrar påfyllning i butik. Här är våra handplockade internationella detaljhandelsnyheter.