Butikerna signalerar äventyr och upptäckarglädje. Ett modulsystem gör detta ramverk för pop up-butiker extremt flexibelt. Inspirationen är hämtad från svunna tiders exklusiva resekoffertar.
Varumärket öppnar inför trädgårdssäsongen en tillfällig butik med hög servicenivå. Det centrala läget i köpcentrumet är ett sätt för varumärket att bli mer synligt i målgruppen villaägare
I en tid när de allra hetaste adresserna medför skyhöga hyreskostnader blev den lilla digitala pop up-butiken ett alternativ för varumärket Bluebella. Detta är en företeelse vi kommer se mer av, lita på det.
BMW och Mini tar nu via återförsäljaren Bavaria steget in i köpcentrumet. Kundens köpprocess har förändrats radikalt och retailmiljön utgör en möjlighet att erbjuda en inspirerande upplevelse.
I samband med lanseringen av den plattformen Nike.com/sneakers öppnade varumärket under helgen en digital pop up-butik på Norrmalmstorg i Stockholm.
Volante förlag går emot trenden och startar en ny, oberoende bokhandel mitt i centrala Stockholm. Den öppnar 26 november med namnet Gamla stans bokhandel.
Finska textilhuset Finlayson öppnade i april 2016 sin första svenska flaggskepsbutik i Mall of Scandinavia, Stockholm. Företaget gör nu ytterligare satsningar på den svenska marknaden.