Affärsmodellen baseras på e-handel och att kunden designar sin egen bil. Men med en specialbyggd mobil pop up-lösning ger sig nu företaget ut på vägarna.
Klockvarumärket Daniel Wellington öppnar pop up-butik på Stockholm Arlanda Airport. Det blir den första butiken som öppnar i Europa och den första någonsin på en flygplats.
Här bildar ett flertal småbutiker en helhet. För att ge kunderna variation och valmöjlighet erbjuds de att välja från en rad olika pop up-butiker.
Gucci har öppnat en pop up-butik hos Galeries Lafayette. Varumärket har tagit över alla 14 skyltfönster tillhörande varuhuset på Boulevard Haussman i Paris.
Nyligen berättade vi om H&M Homes etablering i Göteborg. Nu står det klart att varumärket även öppnar en tillfällig butik i Stockholm.
Den brittiska dagligvarukedjan Tesco öppnar i dag en pop up-bar i London. Mitt i hjärtat av Soho, på Wardour Street, slår man upp portarna i ett galleri.
Företaget Duni är en officiell sponsor under pågående Skistar Swedish Open i Båstad. Med hjälp av en food truck och en stjärnkock presenterar man ett hållbart produktkoncept.