Lågpriskedjan Lidl fortsätter att förnya och utveckla. Nyligen presenterade man sitt nya gröna butikskoncept. Senare i vinter är det dags för nästa premiär – ett butikskoncept anpassat för pick-up av onlinevaror.
VR slår igenom på bred front, mer varumärkesbyggande e-handlare och aktiv individuell försäljning online. Det är några av spaningarna inför e-handelsåret 2017 enligt fyra tungt meriterade branschröster.
Nu utökas matutbudet i Gallerian ytterligare med konceptet Hawaii Poké. I takt med att framtidens Gallerian växer fram får maten steg för steg en allt större plats.
Varumärket kommer sälja italienska strumpor och badkläder för dam, herr och barn. Butiken blir 47 kvadratmeter stor och öppnar i nyrenoverade Femman.
Musik och ögonkontakt får kunder att trivas och därmed handla mer. Men överdrivet personliga säljare har motsatt effekt. Det visar en ny avhandling.
Caroline Hjelte har tillträtt som ny VD för Lagerhaus och ersätter Annelie Forsberg som varit tillförordnad VD sedan september 2017.