Här blev kundservice via Messenger succé

För hotellkedjan Hyatt har Facebook nu fått en ny central roll i verksamheten. Kunderna, och alla andra som vill, kan numera framföra klagomål eller ställa frågor via företagets tjänst via Facebook Messenger. Facebook menar att tjänsten kan rädda konsumenten från översvämmade inkorgar.

Starbucks stänger tesalonger

Starbucks stänger nu fyra enheter av konceptet Teavana, det vill säga kedjans tebarer. Men satsningen på te som kategori fortsätter.

Leverera paketet med morgontidningen

Nu lanserar MTD, Morgontidig Distribution, den nya tjänsten MTD Postlådepaket.

Konsumbutik får ny kostym

Konsumbutiken i Skattkärr ska rustas upp för sju miljoner kronor.

Korshags in på Mathem.se

Nu finns Korshags produkter till försäljning på Sveriges största matbutik på nätet, Mathem.se.

Vaimo förvärvar Customerwise

Vaimo, en global leverantörer av e-handelslösningar på Magento, fortsätter sin expansion i Danmark genom att förvärva Customerwise.

Kunde tiden ha hjälpt Ron Johnson?

Det spekuleras i att Ron Johnson, som är en av skaparna av Apple Store, kunde ha brutit JC Penneys nedåtgående trend om han bara fått mer tid.

Venue Retail till Polhem PR

Polhem PR blev Venue Retail Groups val av PR-byrå och får nu ansvar för PR och showroom för varumärkena Rizzo, Accent och Morris.

Lugnetrondellen ger Varberg ny volymhandel

Nu är det klart att Varberg får ett helt nytt centrum för volymhandel. Lugnetrondellen blir namnet det nya köpcentrumet som ska byggas på Värnamovägen 6, ett par kilometer norr om centrala Varberg.

Zalando släpper uppdaterad app

Zalando har uppdaterat sin app. I den nya versionen vill man erbjuda kunderna en enkel och elegant shoppingupplevelse som är anpassad för mobila enheter.